Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα: Επιστήμες Αγωγής – Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
Φορέας: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Τμήμα: Παιδαγωγικών Σπουδών
Δίδακτρα: Με δίδακτρα
Διάρκεια: 3 εξάμηνα
Μέθοδος Φοίτησης: Εξ αποστάσεως (πλήρης ή μερική φοίτηση)
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική
Στόχοι του Προγράμματος
Το πρόγραμμα επιδιώκει να προσφέρει:
Εξειδικευμένη γνώση στις επιστήμες της αγωγής, με έμφαση στην εκπαιδευτική ηγεσία και διοίκηση.
Καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από μαθήματα ποσοτικής και ποιοτικής μεθοδολογίας, μικρής κλίμακας έρευνες και εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας.
Ενίσχυση της ικανότητας κριτικής ανάλυσης εκπαιδευτικών προβλημάτων και ανάπτυξης πρακτικών λύσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού συστήματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:
Εμβαθύνουν στη σύγχρονη βιβλιογραφία της εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Κατανοούν και εφαρμόζουν θεωρίες και μοντέλα διοίκησης στην πράξη.
Σχεδιάζουν και υλοποιούν έρευνες που αφορούν το σχολικό και το εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Αναλύουν εκπαιδευτικά προβλήματα σε κοινωνιολογικό, ψυχολογικό και φιλοσοφικό επίπεδο.
Αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους σε σχολικές μονάδες ή φορείς εκπαίδευσης, συμβάλλοντας στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των πρακτικών.
Υποστηρίζουν την εισαγωγή καινοτομιών και νέων διαδικασιών στον χώρο της εκπαίδευσης.
Επαγγελματικές Προοπτικές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος απασχολούνται κυρίως ως:
Επιπλέον, το πρόγραμμα παρέχει πρόσβαση σε σπουδές τρίτου κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές).
Κάνε την αίτηση σου στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας (Unic)
ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΜΑΘΗΜΑΤΑ
| Ενότητα | Μαθήματα | ECTS | Παρατηρήσεις |
|---|
| A. Έρευνα και Αξιολόγηση | – Εκπαιδευτική έρευνα: βασικές αρχές και μέθοδοι ποιοτικής & ποσοτικής προσέγγισης – Ποιοτική μεθοδολογία στην εκπαίδευση- Ποσοτική έρευνα και εκπαιδευτική στατιστική – Μέτρηση και αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων | 20 (υποχρεωτικά) | Ο φοιτητής ολοκληρώνει 20 ECTS από αυτήν την ενότητα |
| B. Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης | – Φιλοσοφικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση – Ψυχολογικές διαστάσεις μάθησης – Κοινωνιολογικές οπτικές στο σχολείο – Συγκριτική παιδαγωγική – Διαπολιτισμική εκπαίδευση: θεωρία και πρακτική | 20 (υποχρεωτικά) | Ολοκληρώνονται 20 ECTS |
| C. Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση | – Βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα διοίκησης εκπαιδευτικών οργανισμών – Παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας | 20 (υποχρεωτικά) | Ολοκληρώνονται 20 ECTS |
| D. Μαθήματα Επιλογής – Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση | – Διοίκηση εκπαιδευτικών οργανισμών και τεχνολογία – Μοντέλα αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση – Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας – Σχολική βελτίωση και αξιολόγηση – Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση – Επιμόρφωση και ανάπτυξη προσωπικού – Αυτοαξιολόγηση σχολείου- Εκπαιδευτικός σχεδιασμός και λήψη αποφάσεων – Πολιτική, δημοκρατία και εκπαιδευτική ηγεσία – Οργανωσιακή συμπεριφορά και ηγεσία – Εκπαιδευτική πολιτική – Εξατομικευμένη μελέτη | Έως 30 | Ο φοιτητής επιλέγει συνδυασμό μαθημάτων ώστε να συμπληρώσει 30 ECTS |
| E. Μεταπτυχιακή Διατριβή | – Μεταπτυχιακή εργασία (έρευνα) | 30 | Σε περίπτωση επιλογής της διατριβής: απαλλαγή από 1 μάθημα της Ενότητας Β και 2 μαθημάτων της Ενότητας Δ |